Geja Olijnsma

'met het oog op morgen'

CONTACTGEGEVENS

Bedrijfsnaam: Bibliotheek Venlo
Naam:
Geja Olijnsma
Functie: directeur-bestuurder
Telefoonnummer: 0651641778
E-mail: golijnsma@bibliotheekvenlo.nl
Website: www.bibliotheekvenlo.nl

<<terug>>

Geja Olijnsma

Persoonlijk


Geja Olijnsma, ik werk sinds 5 jaar voor bibliotheek Venlo als directeur-bestuurder.


Ik vind het mooi om mijn kennis en ervaring in te zetten voor deze stad. Ik ben hier opgegroeid en gun de stad een bibliotheek waar je kunt leren, ontmoeten en ontdekken.


Een bibliotheek kan nog meer van waarde zijn als je de verbindingen in de stad weet te leggen met allerlei partners. Daar werk ik met mijn team elke dag aan.


Zakelijk

Wat zijn de hoofdactiviteiten van jouw bedrijf?
Als openbare bibliotheek vallen onze activiteiten binnen vijf kernfuncties:

  • Ter beschikking stellen van informatie: onder andere collecties, informatiebijeenkomsten en het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO)

  • Bieden van mogelijkheden tot ontwikkeling en educatie: onder andere via het Taalhuis, PLEK3 en een breed scala aan cursussen zoals Digisterker en Klik & Tik

  • Bevorderen van lezen en het laten kennismaken met literatuur: onder andere via BoekStart, de Bibliotheek op school, schrijversbezoeken en voorleesactiviteiten

  • Organiseren van ontmoeting en debat: onder andere via het Taalcafé, Duitsland-Niederlande Huis, Walk&Talk en Student-Meetups.

  • Laten kennismaken met kunst en cultuur: onder andere via collecties, exposities, tentoonstellingen en samenwerking met culturele partners

Waarom kiezen klanten voor jouw bedrijf?
De Bibliotheek Venlo is voor de inwoners van de gemeente Venlo een Huis van Informatie met een programmering gericht op hun persoonlijke ontwikkeling. Voor zowel betalende leden als bezoekers van de veelal gratis activiteiten is de Bibliotheek een plek waar je graag wilt zijn. Boeken lenen, een tijdschrift lezen, elkaar ontmoeten, kennis halen en brengen.

Studenten en scholieren weten ons eveneens in groten getale te vinden om gebruik te maken van de fijne werk- en studieplekken. De combinatie met STEK (horeca) versterkt de positieve beleving.
Bezoekers van de bieb waarderen het contact met onze medewerkers die graag adviseren en over een brede kennis beschikken. Van vragen over de collectie tot het bieden van digitale ondersteuning, in de Bibliotheek word je persoonlijk geholpen. En met vestigingen in alle kernen van Venlo is er voor iedere inwoner van onze gemeente een Bibliotheek dichtbij.

Welke klanten help jij het liefste?
In de Bibliotheek is iedereen welkom en helpen we alle bezoekers met veel plezier. Dat is juist de kracht van de Bibliotheek, laagdrempelig en voor iedereen bereikbaar.

Onze medewerkers genieten als ze een scholier een fijne boekentip kunnen geven, waardoor deze met plezier gaat lezen. Of wanneer ze een klant kunnen helpen met het aanmaken van een DiGid, zodat deze verder kan met het maken van een afspraak in het ziekenhuis. Maar we genieten ook van de mensen die lekker ontspannen een tijdschrift lezen of de studenten die samen een werkstuk maken in de bieb. Mensen komen met plezier naar de bieb waardoor er een fijne sfeer is.

Wat mag iedereen binnen BS Morgen nog meer weten over jou en/of jouw bedrijf?
De kracht van onze dienstverlening is mede gebaseerd op een goede samenwerking met onze maatschappelijke, culturele en educatieve partners. We staan open voor nieuwe ideeën en samenwerkingsvormen.

De komende tijd gaan we verder met de uitvoering van onze plannen rondom digitaal burgerschap en willen we ook jongvolwassenen toegang geven tot rijke leesinformatie. We zijn een nieuwsgierige bieb, een bieb met lef om nieuwe zaken op te pakken. Dat willen we Venlo graag laten zien.

Community activiteiten van Geja

'samenwerken en bouwen aan Morgen'




ONDERNEMERS VAN MORGEN

draait om mensen!