Jon Pieper

'met het oog op morgen'

CONTACTGEGEVENS

Bedrijfsnaam: Adagium bedrijfsoverdrachten
Naam:
Jon Pieper
Functie: Corporate Finance Adviseur at Adagium Telefoonnummer: 062283 0440
E-mail: j.pieper@adagium.nl
Website: www.adagium.nl

<<terug>>

Jon Pieper

Persoonlijk


Ik krijg energie van het mogen begeleiden van transacties. Het levenswerk van een ondernemer mogen aankopen, dan wel verkopen is een voorrecht en dat besef ik me terdege. Tijdens het begeleiden van ondernemers zoek ik dan ook altijd naar passende oplossingen voor de op dat moment voorhanden en altijd unieke situatie. Ik sta naast de ondernemer, ga niet op zijn/haar stoel zitten en ben pas tevreden als het best mogelijke resultaat is bereikt. Tijdens mijn werk ben ik formeel waar nodig en houd ik van een grap op zijn tijd.

Buiten werktijd houd ik me graag bezig met muziek maken, ben ik voorzitter van de lokale harmonie (Kunst na Arbeid te Belfeld) en organiseer ik onder meer de plaatselijke heren- en dameszitting. Ik ben dus graag lokaal en maatschappelijk actief, ik vind namelijk dat eenieder iets terug mag doen voor zijn omgeving op zijn of haar eigen manier. Persoonlijk is dit veelal in de organiserende sfeer, dan wel als voorzitter/muzikant in verschillende muziekgezelschappen (harmonie, gelegenheidsband, joekskapel). Daarnaast tennis ik graag en zou ik op termijn graag het golfen oppakken.


Verjaardag: 10 oktober 1989

Zakelijk


Wat zijn de hoofdactiviteiten van jouw bedrijf?
Adagium begeleidt sinds 2006 bedrijfsoverdrachten in het MKB. Per jaar begeleiden wij ca. 20-25 transacties, hoofdzakelijk tussen de 2 en 20 miljoen transactiewaarden. Onze klanten bevinden zich nagenoeg altijd in Noord-Brabant en Noord-Limburg, de ‘tegenpartij’ kan zich over de hele wereld bevinden. Wij begeleiden een overname van A tot Z, waarbij wij te allen tijde procesregisseur zijn. Wij waarderen de onderneming, acquireren en leggen contact met de juiste partijen, maken vervolgens de deal en wikkelen deze zelf af. Waar nodig trekken wij tijdens een traject externe kennis aan gedurende een traject, denk aan fiscalisten, juristen/advocaten en accountants. Op deze manier kunnen wij altijd terugvallen op specialistische experts gedurende een traject, waarbij wij verantwoordelijk blijven voor het gehele proces.

Waarom kiezen klanten voor jouw bedrijf?
Wij zijn echte dealmakers, waarbij wij vanuit ons netwerk de juiste partijen bij elkaar brengen. Door altijd op de hoogte te zijn van ontwikkelingen in de markt, in combinatie met het in controle zijn van het gehele overnameproces, begeleiden wij een klant altijd optimaal. Dit wordt ook onderschreven door de markt. Zo hebben wij al eens de Deal of the Year Award gewonnen op voorspraak van concullega’s (in 2019). In zowel 2020 als 2021 zijn wij tevens gekozen tot Overnamekantoor van het Jaar (categorie Medium). Onze adviseurs hebben de nodige opleidingen gevolgd en kunnen op niveau van de ondernemer begrijpen wat er speelt.

Welke klanten help jij het liefste?
Ik werk het liefst mét en vóór ondernemers. Om deze reden werk ik ook in het MKB. Ik wil niet met de controller spreken, die rapporteert aan een CFO, welke na ruggespraak met de CEO weer via de controller laat weten wat hij/zij ergens van vindt. Ik wil met beslissingmakers aan tafel zitten, in onze business houdt dit in de DGA van een MKB bedrijf. Ik werk graag samen met ondernemers die weten wat ze willen en daarop kunnen acteren, en daarbij vertrouwen in onze toegevoegde waarde gedurende het traject.

Wat mag iedereen binnen BS Morgen nog meer weten over jou en/of jouw bedrijf?
Wij geloven volledig in ons motto ‘ieder bedrijf een goed vervolg’. Bij ons staat bij een overname de continuïteit van de onderneming altijd voorop. Wij streven niet per se de hoogste koopsom of snelste deal na, wij gaan voor de beste totaaloplossing voor de onderneming. Hier zetten wij alles voor in het werk, ongeacht de moeite die dit kost.

Aantal medewerkers: 8

Community activiteiten van Jon

'samenwerken en bouwen aan Morgen'




ONDERNEMERS VAN MORGEN

draait om mensen!